Samsung Galaxy S7 en S7 Edge met Exynos-soc gaan 700 en 800 euro kosten

De Samsung Galaxy S7 krijgt in de Benelux een prijs van 699,99 euro en de Galaxy S7 Edge gaat voor 799,99 euro van de hand. Beide smartphones krijgen in de Benelux de Exynos-soc van Samsung zelf. Dat blijkt uit informatie die Tweakers toegespeeld kreeg.

Met een prijs van 799,99 euro, kost de Galaxy S7 Edge bij introductie minder dan de Galaxy S6 Edge vorig jaar. Dat toestel had een introductieprijs van 849 euro. Uit betrouwbare informatie die Tweakers kreeg toegespeeld, blijkt dat beide toestellen in de Benelux geleverd gaan worden met een Exynos-octacore, bestaande uit een quadcore-deel met kloksnelheid van 2,3GHz en een met kloksnelheid van 1,6GHz.

Hoogstwaarschijnlijk gaat het hierbij om de Exynos 8 Octa 8890 die Samsung eind vorig jaar onthulde. De soc heeft vier door Samsung ontworpen cores aangevuld met vier zuinige Cortex-A53-cores. Er zouden volgens geruchten ook Galaxy S7-modellen met een Qualcomm Snapdragon 820 verschijnen maar die lijken dus niet naar de Benelux te komen. De capaciteit van de accu van de Galaxy S7 gaat volgens de specificaties 3000mAh bedragen en die van de Edge is met 3600mAh nog wat omvangrijker.

De gegevens bevestigen eerdere berichten dat de verschijningsdatum 11 maart is in de Benelux en dat vroege beslissers er zonder kosten een Gear VR-headset bij krijgen. Beide modellen komen in drie kleuren uit: wit, zwart en goud. Bovendien verschijnen er alleen 32GB-versies maar de opslagcapaciteit is uit te breiden via een sd-geheugenkaart. De smartphones krijgen een 12-megapixelcamera en 5-megapixelfrontcamera. Daarnaast zijn ze waterdicht en bestand tegen stof.

Typenummer

Model

Prijs

SM-G930FZKALUX

Samsung Galaxy S7 32GB Black

699,99

SM-G930FZDALUX

Samsung Galaxy S7 32GB Gold

699,99

SM-G930FZWALUX

Samsung Galaxy S7 32GB White

699,99

SM-G935FZKALUX

Samsung Galaxy S7 EDGE 32GB Black

799,99

SM-G935FZDALUX

Samsung Galaxy S7 EDGE 32GB Gold

799,99

SM-G935FZWALUX

Samsung Galaxy S7 EDGE 32GB White

799,99

Galaxy S7 (flat) Galaxy S7 (Edge)
Octacore processor (2.3GHz Quad + 1.6GHz Quad) Octacore processor (2.3GHz Quad + 1.6GHz Quad)
5.1 inch scherm 5.5 inch scherm
12MP + 5MP 12MP + 5MP
32GB memory 32GB memory
SD card slot 200GB SD card slot 200GB
3000 mAh battery 3600 mAh battery
Water and Dust resistance Water and Dust resistance
Samsung Galaxy S7 volgens EVLeaksSamsung Galaxy S7 volgens EVLeaksVermoedelijke Galaxy S7 en S7 Edge

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

11-02-2016 • 19:05

283 Linkedin Whatsapp

Reacties (283)

283
254
144
4
0
28
Wijzig sortering
Ik vind de prijzen van telefoons tegenwoordig echt nergens meer op slaan.
Worden de marges nou steeds groter of worden de productiekosten hoger? Of allebei?
De mythe dat prijzen enorm zijn gestegen is gewoon redelijk hardnekkig. Een S2 en S3 hadden ook een aviesprijs vanaf €649 of €699, respectievelijk 5 en 4 jaar geleden. Niet te verwarren met de winkelprijs natuurlijk, of de prijs een jaar na release...

Nu heb je ook nog keuze uit modellen die daar nog boven worden gepositioneerd (Edge en Plus modellen), dat is eigenlijk het grootste verschil.

[Reactie gewijzigd door Jortio op 11 februari 2016 23:57]

Arnoud en zijn statistieken denken daar anders over. Ook Samsung laat hierin een stijgende lijn zien (zowel met als zonder inflatie meegerekend).
Na inflatiecorrectie kom ik zelfs met zijn cijfers op een gemiddelde prijsstijging per jaar van minder dan 1,6% sinds de introductie van de S2 t/m de gestelde S7. Me dunkt ook niet "enorm", zoals ik hierboven schreef. Vanaf 2013 zie ik daar ook een vlakke lijn voor Samsung, hetgeen na inflatiecorrectie zelfs resulteert in een daling voor de S reeks sinds de introductie van de S4.

[Reactie gewijzigd door Jortio op 12 februari 2016 14:08]

Apple doet dit al jaren :) Dat ze de marges groter maken.
En dan willen andere bedrijven ook profiteren daarvan.
Dat Apple grote marges heeft staat buiten kijf, maar dat ze deze groter maken niet. Prijzen zijn al jaren bijna 100% te voorspellen. Vorige model 100 eraf, nieuwe model zelfde prijs als vorige nieuwe model. De marge is niet groter geworden. Toestellen zijn wel duurder geworden in NL door de dure dollar (of goedkope euro).
Apple kan de marges ook groter maken omdat ze niet 800 verschillende toestellen uitbrengen ieder jaar.

Ze hebben een uniforme productlijn die veel van dezelfde componenten gebruiken waardoor ze honderden miljoenen stuks van dezelfde component kunnen bestellen.

Daardoor krijgen ze een veel lagere prijs, andere fabrikanten kunnen dat ook doen maar kiezen liever voor 800 verschillende soorten smartphones.
Het gaat over 2 producten bij Samsung zoals bij Apple dus het klopt niet wat je zegt.
Ja maar de onderlingen componenten zijn niet uitwisselbaar.
ehm.... wat?

Dezelfde camera, zelfde processor, zelfde werkgeheugen, zelfde opslag en zo te zien zijn ze op scherm en accucapaciteit vrijwel gelijk.

Wat is er dan niet uitwisselbaar wat er bij apple wel uitwisselbaar is? Want ook de plus heeft een groter scherm en groter batterij en verder geen verschil..
....wat?

Ander scherm en accu is bij de iphones ook zo. In dezelfde generatie althans.

De SoC is bij de s7 serie ook duidelijk gelijk. Niet tussen de S6 en S7 maar wel binnen de serie...
Verschillen tussen Samsung en Apple zijn:

Apple: In verband met veel uit besteden moet Apple meer vragen voor zijn producten. maar door groot in te kopen aan onderdelen beperkt apple de kosten

Samsung bakt geheugen en soc voor zijn eigen smartphone daarom hoeft Samsung niet veel uit te besteden en heeft meer marge dan productiekosten. Door bij de release meer te vragen, kunt Samsung als het niet verkoop nog een Cash back actie te dekken.

als het niet klopt hoor ik het wel.
Prijzen blijven doorgaans behoorlijk gelijk, alleen de 'vorige' modellen worden goedkoper. Bovendien behoudt Apple z'n waarde ook langer.

Oh, wat Fledder2000 ook al zegt eigenlijk.
Komt m.n. door de zwakke euro ten opzichte van de US dollar. Om die reden alleen al gaan de prijzen fors omhoog
De vraagprijs van iedere product is de prijs die de markt wil betalen (of waarvan de leverancier denkt wat de markt wil betalen). Hoe groter het verschil tussen dat bedrag en de kosten, hoe beter. Daar ga je voor ondernemen.
De vraagprijs van ieder product is de prijs die de markt wil betalen? Nee de vraagprijs is de prijs die door de fabrikant bepaald wordt. En die maakt daarin keuzes, die mogelijk neerkomen op "verkoop ik er 10 met grote marge of 100 met minder grote marge en wat levert mij het meeste op". Maar "de markt" die de prijs bepaalt is volgens mij niet correct.
Hoe het tegenwoordig gaat is andersom. Uit onderzoek marketing onderzoek blijkt dat ze apparaat x voor prijs y z keer kunnen verkopen. Met een marge van 30-40 procent bepalen ze de productie en ontwikkelings kosten en daar gaan ze mee aan de slag.
Dat maakt de discussie nog leuker. Dan bepaalt de markt niet wat de prijs van een product is, dan bepaalt de markt wat een idee mag kosten, en vervolgens wordt pas het product gemaakt. Daar bedoel ik mee dat de markt de prijs van het product niet kan bepalen, want het product is er nog niet.
de markt kan zeker de prijs betalen, als het vorige model niet zoveel verkocht dan gaat de prijs natuurlijk niet zoveel (misschien zelfs totaal niet omhoog) omhoog... ja het klopt dat de fabrikanten bepalen voor hoeveel de toestellen verkocht worden, maar als niemand het koopt, gaat een fabrikant failliet en dat is niet de bedoeling, dus passen ze de prijs natuurlijk aan om te kijken wat het doet.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 696870 op 12 februari 2016 09:24]

klopt, als het mis loopt. Geloof maar dat Samsung heel goed heeft (laten) onderzoeken hoeveel een bepaalde telefoon voor welke prijs gaat verkopen. Ik neem aan dat veel telecom aanbieders al grote voorbestellingen hebben geplaatst (al dan niet met wat korting).

Een telefoon als de S7 en de features worden meer bepaald door de marketing afdeling dan door de techneuten.

De werkelijk techniek is bijna van ongeschikt belang.
Ik denk dat de prijzen ook grotendeels bepaald worden door de providers die abo's aanbieden met GSM.
Ik ben er zeker van dat indien die abo's niet zouden bestaan de prijs van Gsm's en Smartphones een enorme klap zouden krijgen.
Ik ben er zeker van dat de fabrikant er rekening mee houdt dat er toch om de 2 jaar een nieuw toestel genomen wordt.
Laat de meeste jong gasten die nu om de 2jaa rhun abo verlengen hun toestel eens in één keer volle pot betalen dan ben ik er zeker van dat ze veel langer gaan toekomen met hun toestel en ben ik er zeker van dat de prijzen een serieuze duik zouden nemen.
Ik denk dat je te gewend bent geraakt aan de dumpprijzen/bijna geen winst marges van het gros van smartphones op de markt. De meeste merken zijn nog steeds bezig met markt aandeel te winnen, en niet met het maken van winst. Uiteindelijk zullen er faillissementen en consolidaties plaatsvinden, waardoor de prijzen uiteindelijk wat realistischer worden.
Niet echt, daar is de markt te volatiel voor. Je merkt zo dat wanneer één van de kleinere fabrikanten zijn prijzen omhoog trekt dat deze wat marktaandeel verliest. Daarnaast blijven er nieuwkomers op de markt komen (denk aan Oppo en 1+) die ervoor zorgen dat er toestellen aan lage prijzen op de markt blijven.
Marges stukken groter en productiekosten iets hoger.
Marges stukken groter en productiekosten iets hoger.
Ik denk dat het meevalt, de meeste fabrikanten maken tegenwoordig per toestel minder winst.
Ze moeten meer toestellen verkopen om dezelfde profit te halen. De marges zijn zeker niet groter geworden. Een top model kostte jaren terug ook al 699 euro, maar de specs waaronder bij de schermgrootte zijn flink verbeterd. Je praat wel over een toestel met een 5,5 inch scherm.
Volgens mij is de 'productie faal ratio' hoger bij grotere schermen, dit zou een reden kunnen zijn voor de hogere prijs van grotere toestellen.
Natuurlijk worden de specs beter. Dat is ook logisch. Prijs kan verschillen over wat jaren heen, maar specs worden eigenlijk altijd beter.

Deze situatie is dan weer nieuw, aangezien Samsung de prijs omhoog gooit. Ik geloof nooit dat ze qua kwaliteit/prestatie hetzelfde kunnen bieden als bijvoorbeeld OnePlus. Daar is de prijs te hoog voor met deze specs. Een 5,5" scherm is tegenwoordig niet heel bijzonder meer, dus daar spreken we tegenwoordig inderdaad over ;)
De winst per toestel word vooral beïnvloed door het hele licentie gebeuren, het willen gebruiken van de nieuwste tech en ook door hoeveel je er verkoopt.
Bij de bedrijven die flink wat topmodellen weten te verkopen word er nog steeds veel geld verdient.

Apple heeft vaak niet de nieuwste tech erop zitten, de kopers maakt dit niet zo veel uit maar ze besparen er wel aardig wat door en kunnen omdat het Apple is toch het volle pond vragen.
Apple niet de nieuwste tech?

Apple gebruikt voor ieder generatie iPhone een volledig nieuwe SOC, gebruikte als 1e een nieuwe concept vingerafdrukscanner, gebruikte als enige en 1e fabrikant saffier voor de cameralens, vingerafdrukscanner en heeft een aluminium behuizing, heeft als enige smartphone een PCI Express SSD voor de opslag.

Het enige wat je kan zeggen is dat de RAM minder is dan andere fabrikanten maar dat is niet van toepassing omdat iOS nou eenmaal minder RAM gebruikt, het zou juist idioot zijn om er meer RAM in te doen.
Apple gebruikt consequent bewezen techniek op veel grotere schaal.
Het hele nfc-gebeuren wordt al heel lang gebruikt, ook door banken. Alleen Apple heeft op een bijna sluwe manier voor mekaar gekregen dat ze de iPhone als betaalpas kunnen gebruiken en dat ze ook nog eens een klein percentage krijgen.
http://www.marketingfacts...etalen_op_amsterdam_amste
Voor 30 euro krijg je de Nokia 6131 NFC, de eerste 20 euro die je afrekent via die simlockvrije telefoon krijg je terug van Albert Heijn.
En dat was dan in Nederland.

En bij het ontwerpen van hun soc zijn ze regelmatig (terecht) terughoudend. Ze presteren uitstekend zonder mee te doen aan de GHz en multi-core manie.

Apple heeft goede producten, betere software en waarschijnlijk de beste marketing.

Samsung heeft een goed product, voor de software zijn ze teveel afhankelijk, en marketing-technisch heb je als aziaat altijd een probleem. Totaal niet negatief bedoeld, maar Aziaten zelf zien een "westers" product nog steeds als statussymbool, al wordt die voor het gros daar gebouwd en geassembleerd.
Was Apple de eerste met een vingerafdrukscanner? Nee. Misschien de eerste met dat ''concept'' maar ze waren niet de eerste met de mogelijkheid.

Alu behuizing? Waren ze de eerste met een aluminium behuizing? Nee, totaal niet.

NVME is inderdaad leuk maar is ook het enige waar ze echt eerder dan de concurrent zijn met een tech die iets toevoegt.

Dan heb je nog NFC.
Elke gen een nieuwe soc? Leuk als het klopt maar CPU power is eigenlijk al een tijd lang geen issue meer zolang de software kant goed zit.
Daarom zeg ik er ook specifiek bij concept, een vingerafdrukscanner die op die manier is weggewerkt en dermate onzichtbaar werkte bestond niet.

Alu behuizing bedoel ik in de zin van dat elke iPhone dat heeft en niet zoald een merk die ooit een "prototype" op de markt heeft gegooid als een probeersel.

Met NVME bedoelde ik nou juist het punt met de specs waar Apple op vooruit loopt terwijl andere fabrikanten dat dus juist niet hebben, daar ging de discussie juist om.

Elke gen een nieuwe SOC ja, onder welke steen heb jij gelegen?
En nogmaals het ging juist om of Apple nou wel of geen betere specs had dan de concurrentie, niet of het er toe doet of niet en het lijkt me dat een snellere SOC per definitie beter is dan een langzamere SOC.
Niet elke Iphone heeft een alu behuizing (misschien zelf eens onder die steen vandaan komen?).
En andere merken hebben ook al toestellen op de markt gezet met een alu behuizing dus, zoals gezegd ze waren er niet de eerste mee.

Vingerafdrukscanner.
Ja zo kun over alles gaan gaan ronddraaien. Merk X was de eerste die het op de zijkant gezet heeft. Ja maar merk Y was de eerste die het op de achterkant gezet heeft en merk z was de eerste die het in een knop verwerkte. Feit is gewoon dat ze er niet de eerste mee waren.

Ik heb onder een steen gelegen met betrekking tot de SOC?

En mijn post ging er niet over of Apple betere specs heeft, en de post waarop ik oorspronkelijk reageerde ging hier ook niet over.
Dus, tja wat kan ik daarop zeggen.

En nee, een snellere SOC is niet per definitie beter dan een langzamere SOC, aangezien we het hier over mobiele apparatuur hebben. Dan zijn verbruik en warmte ook zeer belangrijke factoren.
En als je niets met de snelheid kunt dan voegt het niet zo veel toe wanneer de SOC meer verbruikt en warmer word.
Apple is inderdaad niet de eerste met een bepaalde nieuwe techniek. Dat laten ze aan andere bedrijven over en ze jatten ook ideeën van anderen, elk bedrijf doet dat.

Zo was er al multi-touch en vingerafdruk scanner. Alleen was Apple wel het eerste bedrijf wat het zo maakte dat je er ook echt iets aan had. Bij multi-touch was het de combi met veel glas en het OS. Bij de vingerafdruk scanner was dat het snel en betrouwbaar (icm veilige opslag) werkte. Dat had nog geen ander bedrijf daarvoor gedaan.

En zo kan je doorgaan... bijvoorbeeld;
- de eerste snelle manier van betalen via NFC icm vingerafdruk (op heel veel plekken),
- de eerste met live foto's,
- de eerste met een spraak assistent die ook enig nut had,
- de eerste met een goed werkende tablet,
- de eerste met een succesvol App eco systeem,
- de eerste met een laptop uit 1 blok metaal etc etc
- de eerste met een succesvolle online muziekwinkel welke naadloos werkte met hun muziek speler.
- de eerste die met het concept van WiFi muziek kwam via Airtunes/airplay om muziek naar je versterker te krijgen.

Etc etc..

Mensen vergeten zo snel wat Apple over de jaren heeft betekend voor de markt.

Hebben ze die edge nog steeds? Hmm...Het begint wel af te nemen...

[Reactie gewijzigd door Spam op 11 februari 2016 23:56]

Sorry voor de flauwe opmerking maar Apple had niet als eerste live foto's. Verder ben ik het wel met je eens. Vind Apple geen sympathiek bedrijf maar als ze ergens mee komen doen ze het wel meteen goed. Het is gewoon knap van ze dat ze het hele Apple gebeuren bijna tot een religie hebben verheven.
Welke fabrikant had dan live foto's met geluid dan? En als je er dan doorheen scrollt dan zie je op Harry Potter wijze de foto iets bewegen? Dit maakt veel indruk op mensen merk ik, ook al is het vrij simpel..
Zeker belachelijk om er meer RAM in te doen! Stel je voor dat je het toestel wat toekomstbestendig maakt, dat zou dom dom dom zijn....

En nee...Apple gebruikt zeker niet altijd de nieuwste tech. Als je naar hun macbooks en imacs kijken lopen ze qua internals (cpu's, ram, hdd/ssd) of achter of gelijke tred met de rest.
Anoniem: 321896
@andrik111 februari 2016 22:27
Ik ben geen apple fanboy maar volgensmij hebben de high end macbook retina modellen toch altijd de nieuwste CPU van intel. Eerder dan andere fabrikanten..
Denk dat jij last hebt van fanboyism, heb al 3 generaties Android toestellen en niks van Apple in huis.

Vroeger kon je als Tweaker nog een bepaald merk aanwijzen als innovatief zonder als fanboy aangemerkt te worden.

Maar tegenwoordig krioelt het met mensen zoals jij die alles op fanboy gooien, met mijn expertise (en dat is heel wat) denk ik dat ik heel goed gekwalificeerd ben om een bepaald merk op een bepaalde manier te kwalificeren.

Net als een automonteur die zijn expertise kan gebruiken om een auto te kwalificeren.

Je slaat de plank dus volledig mis in je missie om een fanboy aan te wijzen en te "beledigen"

[Reactie gewijzigd door Dark_man op 11 februari 2016 20:44]

Weet je, ik zou er niet eens zo'n probleem mee hebben, als de mensen die ze in elkaar schroeven ook netjes betaalt kregen. Jammer genoeg krijgen ze dat niet.
Dat lijkt maar zo, kijk eens naar de nieuwprijs van een Nokia 8800....

pricewatch: Nokia 8800 Arte Zilver

Inflatie meegerekend, was dit toestel een stuk duurder dan de toestellen van tegenwoordig. Voor die tijd was hij high-end. Als je nu kijkt.... Stelt het niet veel voor.

De productiekosten zijn enorm gedaald. Als je ziet wat je tegenwoordig in je zak hebt. En over 10 jaar.
Om zo veel te vragen voor een telefoon vind ik ook echt belachelijk. Ik kan me nog goed heugen dat ik een zilverkleurige Nokia 3410 kocht voor 34 euro. Qua technologie niet echt te vergelijken, maar hoe men het gebruikt wel. Die Nokia kocht ik om mee te gaan met mijn tijd. Ik had het 'nodig' want mijn vrienden en anderen in de omgeving hadden het ook en het maakte communicatie veel makkelijker. Toen ik die telefoon kocht was die al een lange tijd in productie en was het al een soort van verouderd, maar toch lang plezier van gehad. Volgende telefoons konden steeds iets meer en werden steeds wat duurder. Pas toen de smartphones zoals we die nu kennen een beetje de standaard werden werden ze ook steeds duurder. Het vervelende is dat je tegenwoordig word doodgegooid met nieuwe modellen en als je er een wil betaal je er de hoofdprijs voor ook. Garantie heb je voor 2 of 3 jaar en updates voor ongeveer diezelfde tijd vanaf het moment dat 'ie op de markt kwam. Het vervelende vind ik ook dat je na die tijd geen updates meer krijgt terwijl het wel nodig is i.v.m. veiligheid. Je zal dus maar weer een nieuwe telefoon moeten kopen a 400 euro als het niet meer is. Ook maken sommige updates die je dan weer wel krijgt je telefoon trager en vragen apps steeds meer van je telefoon omdat de gemiddelde telefoon ook steeds meer aankan. Je kan natuurlijk ook wel een budgetmodel nemen, maar dan weet je zeker dat je niet of nauwelijks nog updates krijgt en dat je met een tragere telefoon te maken hebt die een aantal zaken vanaf dag 1 niet aankan.


Fijn voor de kapitalist die vrije markt, maar op deze manier is het niet echt gunstig voor de consument.
Ik weet zeker dat de nieuwste mobiele telefoons (toen nog) tussen de 1000 en 1200 gulden kostten hoor. Dus dat telefoons pas sinds de smartphone duurder zijn geworden is niet waar.
Dat snap ik wel, maar 'vroeger' (en dan heb ik het al over het euro-tijdperk) toen kon je ook gewoon een goedkoop dingetje nemen en liep je niet achter op de rest. Nu stikt het van de dure high-end modellen en als je nu een telefoon die het goed doet als je 'm normaal gebruikt dan moet je aardig wat meer betalen dan voorheen.
Je geeft zelf al aan, je wilt geen ding dat bepaalde dingen niet aankan, je wilt er een die alles kan. Nou dan zal je daar ook voor moeten dokken!

Maar laat je niks aanpraten, zoveel heb je helemaal niet nodig. Voor €150 ofzo heb je ook een smartphone waarmee je wel mee kan komen, of voor €80 ofzo, een waar je je ook desnoods mee kunt redden. Die hebben allemaal: webbrowser, mailclient, im, navigatie/gps, videocamera, videobellen, 3D spellen, MP3 speler enzovoort. Toch? Wat mist er nog dan?

Die extra mogelijkheden zijn voor mij iig mind blowing! Geen wonder dat dat alles meer kost, van mij mag het iig. Heb je daar geen behoefte aan, nou er zijn nog steeds zat goedkope dumbphones te koop. Dus de consument heeft alleen maar meer keus erbij gekregen.

Misschien probeer jij mee te komen met een andere "groep" dan ik, die snelle telefoons vereist. Maar dat ligt niet aan de vrije markt, dat ligt aan die groep die gebruikt maakt van het aanbod en dat tot norm verheft, en die markt daardoor ook blijft stimuleren om hun norm te kunnen blijven verheffen.
Daar hoef je niet aan mee te doen, mijn "groep" bijvoorbeeld geeft niks om mobieltjes dus ikzelf kan prima meekomen.

Maar, dat alles gezegd hebbende, je hebt zeker gelijk, die 0 tot 3 jaar security fixes op Android/Windows telefoons (of 5 jaar Apple?) van zoveel geld is bullshit! En daarna je anderzijds perfect werkende mobieltje weggooien zeker, of met een security gatenkaas rondlopen, zijn ze nou helemaal gek geworden? Ik heb het geluk dat er al 5 jaar (and counting) goeie custom roms zijn voor mn toestel, anders had ik me daaraan kapot geergerd.
Je hoeft natuurlijk geen dure telefoon te kopen. Ik heb na twee iPhones nu een goedkope Lumia 640 met W10, bevalt opvallend goed.
Ik heb dezelfde beweging gemaakt (iPhone -> Windows Phone) en het klopt, de 640 werkt goed, maar in de details voel je nog steeds dat er geen finesse zit in de userinterface, design etc.

Wat mij stoort aan de nieuwste Galaxy's is het scherm. Mogelijk is het instelbaar maar de kleuren lijken overgesatureerd en wit is te hevig. Leuk in de zon, maar het voelt helemaal niet aan als papier. Ook de userinterface is voor mij niet clean genoeg. ( ben zelf ui/ux designer)

Ik stoor mij daar echt aan. De lumnia is veel rustiger, al ben ik die wp8 animaties en black bg ook al beu gezien.


iOS blijft voormij de mooist vormgegeven mobile OS. Geeft Me het gelukkigste gevoel. Ik ben benieuwd dat samsung de android skin en de oleds wat minder kitchy zijn ontworpen dan de vorige galaxies, ieders zijn gevoeligheid :)
Zelf heb ik er alvast W10 op gezet, is een grote stap vooruit. Ook werkt alles wat soepeler. De laatste insider build kan je bijna probleemloos gebruiken. Ik merk alleen dat swipen in de browser niet fijn werkt.
Een nokia 8810 kostte 800euro.
Sorry, bedoelde de 8800. De 8800 arte was gewoon 800 euro by release. En dat is een Toestel zonder Kleuren beelscherm. De prijzen zijn helemaal niet hoog als je de inflatie meerekent.
Ik vind de prijzen van telefoons tegenwoordig echt nergens meer op slaan.
Je hebt toch ook goedkope telefoons dus ik snap je probleem niet.
Ik zie het probleem niet direct.. dan wacht je toch 2-3 maanden voordat je een tel koopt, Dan is de prijs alweer gezakt.
High-ends zijn altijd al flink aan de prijs geweest. De flagships zijn ook bedoeld voor mensen die ermee gezien willen worden, en er dus ook meer voor over hebben.
Persoonlijk zie ik al lang het nut niet meer in van de top modellen dat 600 a 800 euro kosten. Wat ze toevoegen deze dagen is vaak prullen zoals vinger scanners of iets hogere camera ( of soms zelf niet eens! ), beetje sneller CPU, beetje meer ram en een beetje minimale features.

Het lijkt me meer & meer hype van veel mensen dat zeggen: "kijk wat ik heb" dan dat je echt die kracht nodig hebt. Of je nu een 3 jaar oude medium/top smartphone hebt, het snelheid verschil is nauwelijks te merken.

Ik vind al lang dat de prijs niet evenredig staat met de features. Zeker als je nog altijd 32GB flash als bijna standaard hebt in heel wat "top" toestellen en dan nog eens 100€ per upgrade ( 64/128 ) mag bij knallen. Het excuus dat snel intern flash geheugen duur is, is al lang voorbij gestreden met de massieve productie ( en lagere prijzen ) van flash geheugen deze dagen.

Zoals je zegt ... 800 euro ... dat is een leuke 2de handse auto. Zal niet het beste van het beste zijn, maar het zal je wel van punt a naar punt b krijgen. De prijs vind ik staat niet tot verhouding wat je krijgt voor datzelfde bedrag.

Voor 300€ koop je een goede ( en zeer snelle ) medium level phone en je koopt je er nog eens een iets minder goede 2de handse auto bij. *lol*

De smartphone technologie is niet meer nieuw, de vernieuwingen zijn vaak beperkt en ze lopen soms al tot limieten aan ( zoals cpu's dat over heet worden of te veel stroom zuipen ). De hoge prijs rechtvaardiging is al lang daar niet meer ( in mijn mening ). Doet me vaak denken aan de GPU markt waar ze voor de "top" modellen belachelijke prijzen vragen ( soms dubbel of meer, voor vaak maar een 30% verbetering ).
Theoretisch is dit wel waar..
Ik kom zelf van de iphone en wilde naar een huawei.. Maar als 3dvormgever heb ik mij laten verleiden door de gear vr en dus wordt het de samsung..
Iphone was jaren mijn favoriet.. Nu wordt mijn phone weer te langzaaam door het os, (doen ze vlgns mij express) en is er geen 32 gb meer.. Dus je gaat voor de duurdere
Ik ben het zat.
Maar strikt genomen zijn het idiote prijzen om te kunnen bellen...
Bellen? *lol*...

Heb mij een Huawei X2 Mediapad gekocht. Een tablet met "call" mogelijkheid en voila. 350€ ( kosten nu zelf minder ). Enorm snel en batterij leven dubbel van de meeste smartphone's.

Bellen doe ik bijna niet meer maar het is handig dat je nog altijd kan bellen ( in nood, of snel snel ). Voor de rest verloopt de communicatie over WeChat enz.

Daarbij met bellen ... al die straling tegen je kop. Liever op de auto stijl zoals in Star Trek hun communicators, gewoon berichten inspreken in je tablet *lol*. En als mensen vreemd kijken... trek het me niet meer aan. Veel goedkoper en is perfect voor mij ( vooral het grotere scherm werk heerlijk. En uitstekend voor full page comics te lezen ).
Bijna niemand die ik ken die zelf een telefoon aanschaft a 700-800 euro. Het zit altijd in het abonnement. 40 euro per maand is dan opeens wel betaalbaar. Ik weet zeker dat het aandeel Samsung Galaxy en iPhone veel lager was geweest als toestellen alleen los verkrijgbaar waren.
De werkelijkheid is dat er bijna geen toestellen met abbo's meer verkocht worden. Het grootste deel van de Nederlanders heeft inmiddels een sim-only abbo. Ook icm een high-end toestel is dat goedkoper. reviews: Geen 'gratis' telefoons meer - Opkomst sim-only zet telecom op zijn kop
Nou, lang niet iedereen heeft ff bij launch 800 euro liggen ... Geloof me, wil je een beetje normale Abo hebben met realistische data (>5GB) dan ga je toch al snel over de 50 euro per maand.
Dan hoef je voor dit soort toestellen niet veel bij te betalen.

Ik twijfelde ook aan Simonly maar de prijzen voor een dik data pakket waren toch fors (35 euro).
Als je geen 800 euro op je rekening hebt, moet je dan wel rondlopen met een telefoon van zoveel geld, bij launch nota bene? Koop dan gewoon een goedkopere telefoon of wacht enkele maanden (ik kocht mijn S6 in juni voor €525, nieuw!)

En abo's met een fatsoenlijk aantal GB's zijn inderdaad vaak lastig te vinden, maar ze zijn er wel degelijk. Ik heb zelf nog altijd een Hi abo uit 2013, 8gb+100m voor €24, maar bij KPN haal je anno 2016 ook gewoon 5gb+200m voor €25, en dat is beide nog zonder compleet verdubbelaar en korting...

Ook T-mobile is vrij goedkoop met 6gb voor €23,50. En bij Tele2 kan je natuurlijk ook gewoon de Lumia 550 in 1x betalen en hier verkopen op V&A, dan betaal je €25/maand voor 8gb + onbeperkt sms/bellen...

Kwestie van goed zoeken ;)
Ik ben heel tevreden met Vodafone en heb altijd een dikke abo ivm veel mobiele data.
Tot nu toe kreeg ik als vast klant (ja, je kan onderhandelen met ze) altijd een goede korting op het toestel en hoefde dan niets of weinig bij te betalen.
Na het uitrekenen van aftrek van de abo betaalde ik in 2 jaar ongeveer 100 euro meer dan de nieuwprijs op dat moment.
Oftewel 50 euro per jaar en dus iets meer als 4 euro per maand.
Ik had mijn nieuwe telefoon dan op de release date in NL in de kleur die ik steeds wenste en hij kwam thuis aan.
Ondertussen moeten de koopjes jagers wachten en trouwen met de pricewatch en de spaarders moeten maar zien waar hij op voorraad is.

Ja, in oud hollands, ik koop hem op de pof ...
Ik lig daar niet wakker van, sorry.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 11 februari 2016 21:31]

Helemaal mooi toch? ;)

Ik reageerde vooral op "wil je een beetje normale Abo hebben met realistische data (>5GB) dan ga je toch al snel over de 50 euro per maand", dat hoeft voor een sim only totaal niet, dat kan voor de helft.
Als jij het vervolgens voor 50 euro _inclusief toestel_ weet te fixen geef ik je groot gelijk, dan ben je in totaal goedkoper uit dan een SO + het losse toestel op launch :P

Ik lig er ook niet wakker van als ik ~20 euro vaste lasten meer heb per maand, maar daarom lig ik er net zo goed niet wakker van als ik over 2 jaar in 1x ~500 euro neer moet leggen; uiteindelijk is het evenveel.
lang niet iedereen koopt ieder jaar de laatste nieuwe gsm
Nee dat klopt, maar bij ieder nieuw model zijn er hele groepen die upgraden.
De meesten doen dat om de 2 jaar.
Je ziet dat bij Apple ook wel, de mensen die steeds voor de S versies gaan.

Ik houd het prima steeds 2 jaar uit. S3 > S5 > S7
Ik upgrade omdat ik het wil en wat anders wil, niet omdat het moet.
Mijn oude Smartphones gaan daarna nog gewoon 2 jaar extra mee bij een kennis, neef of nichtje, etc.
Dat zijn dan denk ik ook precies niet de mensen die een sim-only nemen. Heb dit onlangs nog voor mijn nieuwe telefoon uitgezocht door te vergelijken
- prijs los toestel + 24 maanden sim-only
- prijs abonnement 24 maanden + eventuele bijbetaling toestel
Voor high-end-toestellen kom je met de tweede optie gewoon veel goedkoper uit. De stelling dat de meeste mensen over zijn op sim-only, gaat wat mij betreft dus ook absoluut niet over het high-end-publiek. Dan er even vanuit gaan dat ze een excelsheetje maken waarin ze eea vergelijken, maar daar kan je denk ik wel vanuit gaan :Y)
Klopt, de meeste mensen kopen gewoon op afbetaling in 1 of 2 jaar. Ik heb zelf in augustus de S6 gekocht voor 29 p/m voor 2 jaar, incl. abonnement.
Ik heb dat voor mijn situatie ook eens berekend, en, ja abbo + tel is goedkoper. Een paar tientjes. Maar dan kan ik niet meer maandelijks opzeggen enzo. Tis maar wat je zelf prefereert. Ik ben iig nergens "veel goedkoper" uit met de high-ends die ik heb bekeken.
Je upgrade omdat je wat anders wil, maar neemt altijd een Samsung Galaxy S??? Dat noem ik niet wat anders... :)
Je kan de S versies niet echt met elkaar vergelijken met 2 jaar verschil ...
Dus wat is je punt ?

Een Iphone is toch ook niet steeds hetzelfde maar het blijft een Iphone.
Dat is nou juist het punt. Als je weer een iPhone koopt zoek je niet wat anders. Je wilt gewoon dezelfde ervaring, maar met snellere, betere hardware en wellicht een ander design.
Als je wat ANDERS zoekt dan de Galaxy S is het vreemd om weer een Galaxy S te kopen, er veranderd namelijk weinig aan de ervaring.
Nou dan is jouw beleving anders als de mijne.
Mijn S3 is niet te vergelijken met mijn S5 en ik neem aan dat het voor de S7 net zo is.

Kies voor een bepaalde kwaliteit en kwaliteits niveau en die vind ik terug in de Galaxy reeks.

MAAR, als ze geen Sd slot hadden gedaan had ik nu NIET voor Samsung gekozen en had ik wellicht de LG kant op gegaan.
S6 heeft geen sd slot meer, vraag me af of dat nog terugkomt. We gaan toch richting Cloud en lokale storage is altijd eindig en niet echt verlies, diefstal, brand, damage proof.
Door de integratie met de Cloud heb ik toegang tot 700+ GB aan eigen data; foto's, videos, muziek en bestanden. Om nog te zwijgen over streaming content. Daar kan geen SD kaart aan tippen.
En ik ben er erg gerust om dat al mijn belangrijke data in de Cloud staat.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 11 februari 2016 23:20]

Zolang veruit de meeste Nederlanders nog een datalimiet hebben en de gemiddelde snelheid van een snelle SD kaart vele malen sneller is dan de gemiddelde 3G/4G verbinding (zeker richting platteland...), zal dat wel meevallen.

Sterker nog, met de opkomst van 4K/slowmotion video hardware (en dus ineens veel hogere bitrate video), wordt de cloud voorlopig zelfs weer minder aantrekkelijk. Voor muziek (zolang geen FLAC e.d.) en kleinere bestanden is het allemaal prima te doen, voor videos vind ik het verre van een oplossing. En voor foto's ook al niet ideaal, zeker omdat ik graag ook toegang heb tot RAW bestanden en dat tikt ook lekker aan.

[Reactie gewijzigd door Jortio op 11 februari 2016 23:50]

Lang niet iedereen heeft de gehele dag de beschikking over wifi ...
Voor online storage is alleen snel wifi een optie.
4G data is nog te duur en in gebieden waar je geen dekking hebt of in het buitenland loop je te kloten.
Als je wat anders wil kan je er ook een andere rom op installeren. Tenzij je fysiek een ander toestel wil. Dat is al moeilijker zelf te bereiken :)
Na 2 jaar wil ik sprongen maken.
Alhoewel er niks mis is met mijn S5 kan de camera beter. De snelheid kan altijd beter. etc etc etc.
Een rom is alleen leuk als bepaalde zaken je storen op software gebied.
Hardware blijft hetzelfde en de meeste roms komen vaak met consessies.

Ik heb geen zin meer in dat custom rom gedoe. Laten we wel zijn, het is niet iets dat Ome Henk zo ff doet.
Laatst bij de MM een S6 gekocht voor 400 (btw vrije dagen), eigenlijk alleen voor de GearVR, gebruik zelf iPhone en zal nooit terug gaan naar Android, maar dat was een goeie deal als je wil upgraden.
S6 is prima maar geheugen is niet uitbreidbaar en 32Gb is voor mij en de komende 2 jaar niet voldoende.
Waar heb je dat voor nodig dan? Had op m'n vorige telefoon 16GB en krijg dat nooit vol met apps en foto's.
Gebruik een moderne smartphone waarvoor deze bedoeld is.

Meer als 16GB vullen is echt niet bijzonder of extreem. En dan staat hij niet vol met download movies ofzo.
jup en dit zullen de smmartphonemakers voelen denk ik. De laatste tijd zijn er nog maar weinig nieuwigheden (zoals in der Siri achtige zaken, NFC (voor betalen), Vingerafdruk,...) buiten de iets betere soc. Zaken zoals scherm en camera verbeteren niet meer veel. En vele met een vrij recente smartphone zullen het minder nodig achten te upgraden. Apple zal het door de hype bij de Apple Fanboys (waartegen ik overigens niets heb don't get me wrong!) zeker niet zo zwaar voelen, Samsung en co zullen het meer voelen. Ik denk bijvoorbeeld niet dat er veel die een s6 (edge) hebben naar een s7 zullen upgraden... TENZIJ de batterij voor een nieuwe standaard zorgt, daar zie ik nog veel potentieel. En je Smartphone alle drie dagen of zo opladen moeten ipv elke dag zou zeer gaaf zijn.
Zo lang telefoons niet dikker worden dan gebeurt er op batterij vlak niet veel.

Sony Z3 compact is een van de weinige een smartphones die gewoon dagen mee kan gaan.
maar die heeft ook een mega batterij er in zitten.
geheim ze hebben hem dikker gemaakt hierdoor zit er over de gehele lengte van de body een dikke batterij in,....
je kunt beter tegenwoordig gewoon het vorige top model kopen en geld uit sparen op je abo .... cpuś en telefoons worden namelijk niet veel sneller.
P.S. hou nou toch eens op me dat fan boy gedoe en spreken van een Hype en apple in 1 zin. hypes duren geen jaren en tegenwoordig kost een dikke samsung even veel als een iphone.
Waarom ophouden over fanboys? Er zijn er onnoemlijk veel die gewoon het allerlaatste Apple toestel moeten hebben...gewoon omdat het er is (en niet omdat een upgrade echt de moeite waard is***). Zelf ken ik er ook een paar (no offence!). En dat is bij Apple veel meer dan bij andere merken (en daar is niets mis mee, toont gewoon aan hoe goed Apple is in marketing (vooral wat betreft de personificatie met het merk) de laatste jaren). Ok een hype is het niet meer echt daar heb je wel gelijk...En wat betreft de batterij hoop ik eerder op een nieuw type dan een grotere van de huidge types, want inderdaad als de telefoons zo dun blijven zal er niet zoveel veranderen. Voor de S7 zal dit nog niet het geval zijn.

***dankzij de hoge tweedehandsprijzen van de Iphone valt een upgrade naar de laatste generatie van de vorige trouwens nog mee
Euhm Samsung stopt meer in marketing dan een Apple. iPhone is gewoon goed voor die mensen. Ik heb nu een sony Z2.... Z3 compact was overleden... bevalt prima trouwens . Vind de prijs van Samsung veel te hoog voor wat je krijgt.
klopt,ik koop elk half jaar een nieuwe😎
Realistisch data verbruik is meer dan 5GB elke maand? Ik denk dat realistisch toch iets lager ligt.

Ee toestel als een Samsung Galaxy S6, is dalijk een stuk betaalbaarder als je hem los koopt. Vervolgens met een goedkoop Sim Only abo en je bent echt wel goedkoper uit.

En nieuwe Galaxy S6 kost nu € 459,-. Tel dit bedrag op bij het Sim Only abo (24x€15) en dan krijg je 459+360 = € 819,- voor 2 jaar met 300 belminuten/onbeperkt sms/1500MB.

Als je een toestel + abo bij een provider afneemt betaal je echt wel meer dan die € 819,- over een looptijd van 2 jaar.

Tegenwoordig zijn Sim Only abo's elke maand opzegbaar (de meeste). Ook wel handig lijkt mij.
Kijk als je op kantoor werkt met wifi en daarna naar huis gaat met dikke wifi dan is 2GB idd voldoende.
Mensen die onderweg zijn en dus echt van een smartphone afhankelijk zijn (en dus niet ten alle tijden een hybride, tablet, laptop kunnen gebruiken) zullen wat meer nodig hebben anno 2016.
De snelheden gaan steeds meer omhoog en dus ook het dataverkeer. Zo simpel is dat.
5GB is dan niet zo bijzonder hoor.

Als je enkelt de smartphone gebruikt voor Sms, bellen, een whatsappje naar je meisje en buienradar dan koop je doorgaans geen S7. Dan kun je met een S4 oid nog jaren vooruit en kan je rondkomen met 1-2GB.
Of je doet het verstandig en koopt alleen een telefoon icm abbo bij kortingsacties ;)
Zo had ik een Galaxy S4, ~2 maanden na launch in NL, op de kop getikt voor 22 euries/maand. Het betreft een 50% korting op gedurende de hele abbo EN een 100 euro cashback actie van samsung zelf. Dus, gratis telefoon met 22 euro/maand abbo (300bel/min+2GB internet op 4G (inmiddels heb ik een gratis upgrade naar 4GB 4G internet gehad)) van Tele2.

Mijn broertje kocht de Galaxy S6, ~3 maanden na launch. Hij betaald 27 euro per maand, gratis S6 (dankzij cashback van Samsung) met 300bel/sms + 1.5GB Internet op 4G. Het kan allemaal hoor! Gewoon verder kijken dan je neus lang is!

En nog iets leuks he, ik verkocht laatst mijn Galaxy S4 voor 150 euries. Daarna kocht ik een 2e hands LG G3 in nieuwstaat (met 1 jaar 4 maanden garantie) voor 130 euro. Dus ik heb een gigantische upgrade gemaakt EN 20 euro gecashed. Een goede telefoon kopen hoeft niet duur te zijn! Weet wat je koopt! Dan komt ge al een heel eind als tweaker zijnde :P
Ik heb 10 gb data, 400 belminuten/smsjes en betaal 20 euro per maand. Gaat alleen op voor kpn thuis gebruikers, maar het is ideaal.
Yep hier ook plus nog een extra korting van 2,50 bedongen in het verleden met verlengen en betaal nu 17.50 per maand.

Mijn vriendin krijgt altijd mijn oude mobiel en die heeft nog een onbeperkt inet, 300 min sim only van Vodafone voor 12 euro p/m. Die snapt helemaal niks van abonnementen van 50 euro of meer per maand.
Je koopt de nieuwe, verkoopt de oude. En als je slim bent leg je elke maand twee tientjes apart en merk je het niet eens als je een nieuwe koopt. Maar als je oude kapot is en je hebt niet gespaard... Dan is €800 veel geld ja.
En dan te bedenken dat verreweg de meeste data vestookt word in een omgeving waar gewoon Wifi beschikbaar is, Thuis / Kantoor / School / etc. Altijd grappig om te zien dat mensen dan gaan zeggen dat een beetje data verstoken boven de 5 gb ligt en dat dit dus ook veel moet kosten. _O-

Mijn provider verrrijken door braaf woeker tarieven te betalen, nee dank je.

Net als inmiddels de meeste mensen koop ik zelf mijn Samsung smartphone en bepaal daarna zelf wel even waar ik telefoneer en hoe ik data verstook. Veel slimmer.

Toestel inclusief bij een abo = Zooooo.... 2005

@bomberman:
Met een spamflood van 36 dezelfde berichten heb je die >5GB idd wel nodig. :X

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 64119 op 12 februari 2016 01:24]

Alle goede providers op vodafone na zitten tegenwoordig nog half met een lease-stelsel.

KPN betaal ik nu +- 32 voor 20gb data en onbeperkt bellen/sms met sim only.
Als je geen 800 euro hebt liggen, dien je naar mijn mening ook geen abbo te nemen die alsnog dat bedrag ongeveer 2 keer neerlegd, je koopt dan duidelijk boven je stand.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Mijn oprechte excuses voor het geven van mijn mening in het commentaar van een artikel.
Geeft niets mijn zoon, het is je vergeven ..... O-)
Nou dat klopt dus ook niet.

Het geld dat je overhoudt na een sim only abo kan je geen iPhone mee kopen.

Kijk maar bijvoorbeeld naar de prijzen van KPN som only en met toestel, je betaalt uiteindelijk misschien 400 euro voor het toestel na 2 jaar.

Wat jij bedoelt zijn waarschijnlijk de sim onlys van 500 MB met 100 minuten, ja als je daar 10 euro per maand voor betaalt dan is een abo van 40 euro wel duurder.
Het vreemde vind ik, dat als ik in mijn omgeving kijk, een aantal mensen een low-end/mid-range smartphone bezit (los) met een sim-only, maar veruit de meeste mensen die ik ken hebben een high-end smartphone i.c.m. een "duur" abonnement, enkele uitzonderingen daargelaten.
Hoe kom je er bij?
Ik ken een boel mensen en ik ben zelf 1 van de weinige die zn telefoon zelf koopt. Ga jij alleen met tweakers om?
Alle mensen die ik ken, die kiezen een telefoon die bij een abonnement zit. Inmiddels komt de helft naar mij toe en dat zorgt ervoor dat ze een telefoon met betere prijs/kwaliteit kiezen. Maar de mensen hebben geen zin om een paar honderd euro op tafel te leggen voor een telefoon.
Ze laten zich nog altijd liever beduvelen door providers,
Toch is het de laatste tijd in veel gevallen toch weer goedkoper om het toestel in je abbo te nemen ten opzichte van losse aanschaf. Het verschil is niet groot maar scheelt je toch zo'n 40-50 euro over 2 jaar heen. Daarbij wel ervan uitgaand dat je als sim only dezelfde bundels zou kiezen. Het verschilt wel per toestel natuurlijk, maar de verschillen zijn al een stuk minder dan 2-3 jaar geleden!
Dat valt bij ons (lees: in de pricewatch) best mee. ;)
deze abonnementen starten vaak rond de 50 a 60 euro.. met 40 euro per maand ga je dit toestel bij launch niet redden...
Jawel hoor. Gewoon weten bij welke vestigingen ze een 50% korting aanbieden op je gehele abbo ;) Dit wordt alleen vaak ter plekke geadverteerd, en dus niet online :/
Maar het kan wel degelijk voordeliger uitpakken. Ik heb een maand of 3 geleden een Galaxy S6 aangeschaft, voor 100 euro minder dan een los toestel.

Ik betaal dan 6 euro per maand voor het toestel, boven op mijn abonnement van 21 euro per maand, en ik betaal 357 euro meteen.

Dan kom ik uit op een GS6 64 GB voor een bedrag van bij elkaar 501 euro. Toen ik m kocht was de laagste prijs in de pricewatch rond de 605 euro.

Ik betaal bij elkaar nu 27 euro per maand, dat vind ik best meevallen als ik eerlijk moet zijn.
Anoniem: 673310
@gabba2511 februari 2016 20:59
Raar, en dan na de duur van dat abonnement hebben ze 150% van het toestel betaald.
ik heb geen abonement, vind dat niet nodig, want ik krijg met mijn herlaad kaart meer mobiel internet bij mobistar.
ik koop nooit een smartphone van meer dan 400 euro. besteed de centen liever aan een goede tablet.

[Reactie gewijzigd door pandamaneke op 11 februari 2016 21:10]

Dat is een beetje de mentaliteit die ik drie jaar geleden had, alleen nu heb ik niet meer genoeg aan 1gb. De prepaidbundels(zover die in Nederland mogelijk zijn) voldoen niet meer voor mij en nu zit ik vrolijk aan de 10gb.
ik ben alle dagen thuis en heb enkel mobiel interneert nodig vanaf pasen als we naar onze caravan gaan in de kempen.
SD is back en waterdicht ik denk dat veel mensen hier blij van worden
Ik wel !
Alhoewel SD echt wel nodig is met een 32GB versie anno 2016.
Het heeft toch niks met anno 2016 te maken?

Je kan misschien zeggen een goede camera anno 2016 of een 720p scherm anno 2016.

Maar anno 2016 zijn er zat mensen die helemaal geen 32GB nodig hebben, zelfs 16GB is teveel voor veel mensen.

Waarom zouden die dan moeten betalen voor 32GB?
Je koopt een telefoon voor een langere periode, tenminste ik wel.
Je kiest dan iets waar je mee vooruit kan.

Als 16GB genoeg is kan je zat andere telefoons kopen, dus wat is het probleem.

Anno 2016 is 32GB niks bijzonders. Als je dat niet snapt heb je niks bij een S7 te zoeken.
Niet bijzonder = goed genoeg. Er wordt steeds meer gestreamd dus opslag hoeft eigenlijk niet zo groot te zijn voor veel mensen. Voor de uitzondering een SD kaart is wel een goede oplossing.
Streaming is data ... Niet iedereen zit op kantoor met wifi en daarna snel naar huis om weer op wifi te zitten.
Streamen is leuk maar alleen op wifi want mobiele data is nog steeds erg kostbaar.

1GB is een 1GB maar qua bruikbaarheid is er best wel wat verandert de afgelopen jaren.
Ik verzin dit niet zelf, dit zijn feiten ahv het data verbruik van de users de afgelopen jaren. Apps groeien mee, streams worden groter (HQ !) en ga zo maar door.
Ja er zijn andere telefoons echter hebben die geen iOS.

Feit is dat er nou eenmaal mensen zijn die perse iOS willen (of jij dat goed vind werken of niet doet er niet toe) en als ze dan genoeg hebben aan 16GB wie ben jij dan om voor hun te beslissen of het anno 2016 al dan niet wel of niet bijzonder is of niet.

In 1940 hadden ze ook auto's die 200 kilometer per uur konden rijden, dat wilt niet zeggen dat dat in 2016 niks bijzonders is.

Er is namelijk een grens aan nuttig gebruik, en 16GB is voor veel mensen een nuttige hoeveelheid.

Jij bent in de war met verouderde tech die geen nieuwe software kan draaien waardoor het niet meer bruikbaar is.

Opslag echter is afhankelijk van de gebruiker.

Je gaat toch ook niet zeggen dat een 512GB SSD niet meer van deze tijd is omdat 500 GB harddisks al heel lang bestaan?
Tot ze net als bij Sony adviseren om er niet mee te gaan zwemmen }>
Het is niet echt waterdicht want ik blijf bubbeltjes zien.
Wat is er over gebleven van het dual sim/SD hybride verhaal ?
Als dual sim een optie is ten koste van SD dan is 32GB niet heel veel voor een moderne Smartphone.

Prijzen zijn idd fors maar die zakken bij Samsung doorgaans wel in tegenstelling tot Apple die dat minstens een jaar hanteerd zonder ook maar 1 euro te zakken.
Maar goed, 700-800 euro is best wel wat geld tov de flagships van 2 jaar geleden die zeker 200 euro minder koste.
Tja die paar gebruikers die dual sim gebruiken en meer dan 32GB willen moeten dan maar een duurder ander toestel kopen (met 64/128GB)?

Neemt niet weg dat 90% van de mensen gewoon een SD kaart kan plaatsen om hun 32GB te upgraden naar meer dan 100GB :)

En nee de S-serie is NOOIT geïntroduceerd voor minder dan 600 euro, dus nee 200 euro duurder klopt echt niet, tenzij je een Edge gaat vergelijken met een non Edge...

En ook iPhones worden (iets) goedkoper door het jaar heen, alleen niet bij Apple zelf ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 11 februari 2016 19:22]

Is het een hybride systeem ? Zie het namelijk nergens meer staan.
Ik vrees dat het tijden zal duren eer wij de 64/128GB versie zullen zien hier in NL, als ze uberhaupt al komen.

32GB is voor mij echt te weinig, maar vind dualsim wel een must als het ff kan.
Is het een hybride systeem ? Zie het namelijk nergens meer staan.
Maar niet alle specs zijn compleet ;) De eerdere geruchten zeiden van wel, maar mogelijk is het dus ook niet zo, maar linksom of rechtsom als ik je zo hoor is het niet goed want met dual sim zou je dan wel een limiet hebben van 32GB...

Ik vind het trouwens wel slim om 1 toestel te bieden, makkelijker met ondersteuning, maar had best 64GB als basis mogen hebben!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 11 februari 2016 19:23]

Precies, zeker in dit topsegment.
Apple doet het ook want de 16GB versie is een lachertje maar ze brengen ook direct de logische keuze (64GB) uit waartoe de consument min of meer naar toe gedwongen wordt.

32GB vind ik niet veel na aftrek van het OS en als je kijkt naar de specs en dus de potentie voor mooie (GROTE) apps, dikke foto's, 4K film, etc etc.
Ik gebruik een smartphone ook echt voor dit soort dingen en dan is voor mij 32GB te weinig.

Maar goed, we gaan het zien.
Ik verwacht dan weer dat de meeste mensen zonder problemen toekomen met 32GB en dat zij die er niet mee toekomen ook tegen de limiet van 64GB aan zullen lopen. Op 32GB kan je al vele uren muziek plaatsen, duizenden foto's en alsnog veel ruimte overhouden voor een hoop apps. Ga je evenwel met film beginnen, dan heb je nooit genoeg plaats.
Klopt, alles kan vol en het is een kwestie van keuzes maken.
Maar nogmaals, ik vind 32GB gewoon niet genoeg.
Dat apparaat is er voor mijn gemak en ik verplaats nogal en dus niet de hele dag werkeloos thuis op de bank ofzo.
Ik heb dus baat bij lokale opslag en wil niet op vakantie 'netwerk beheerder' spelen door te moeten schuiven met data, deleten, etc etc, om maar te kunnen blijven fotograferen en filmen.

Idd, met 4K video gaat alles een keer vol maar met tenminste 32GB extra (dus 64GB stock) heb je flink wat meer adem.
En mensen die totaal geen opslag nodig hebben maar wel de telefoon willen?

Die betalen dan voor 64GB terwijl ze maar 8 GB gebruiken?
Sjow hé.. Dan ben ik toch heel blij met de OnePlus One welke ik indertijd voor €299 heb gekocht.
I know, 't is geen AMOLED, maar verder werkt het prima (inclusief frequente "nightly" updates, dus lekker up-to-date).

Ik zou zo'n bedrag eerder uitgeven aan een goede VR headset dan aan een mobieltje met weinig toevoegende (baanbrekende) features 8-)

[Reactie gewijzigd door born4trance op 11 februari 2016 20:07]

Ik zou zo'n bedrag eerder uitgeven aan een goede VR headset dan aan een mobieltje met weinig toevoegende (baanbrekende) features
En dat is precies waarom jij blij bent met een OPO, maar andere mensen liever wel wat meer power en functionaliteit hebben; en bereid zijn wat meer geld neer te leggen. :)

En zo is het cirkeltje weer rond in de bekende richting: smaken verschillen.
Wat meer power en functionaliteit zeg je? Doormiddel van rooten is er al veel mogelijk ;)

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat Samsung (of een Galaxy S7) hier meer aan bijdraagt, anders dan dat ik er ~ € 400.- meer voor mag neerleggen (en ik zeg dit als voormalig eigenaar van een Samsung Galaxy S3, S4 en S5).

[Reactie gewijzigd door born4trance op 11 februari 2016 21:12]

OPO is een verademing voor de markt, veel waar voor je geld. Ik kan me niet voorstellen dat de alsmaar stijgende prijzen van de toptoestellen nog langer geaccepteerd worden.
De groep mensen die dit geld ervoor neerleggen zal steeds kleiner worden aangezien de prijzen verder stijgen.
Jammer van exynos...
Had toch gehoopt op een Qualcomm SoC...
Vanwege custom ROM...
In juni ben ik in Canada. Kan iemand inschatten of die daar met de SD820 wordt uitgebracht en of ik dan een in NL goed werkend / ondersteund toestel kan bemachtigen?
Dikke kans dat Noord Amerika Qualcomm krijgt. Dat is namelijk traditioneel altijd het geval.

Dit ivm patenten en dat Qualcomm als Amerikaans bedrijf goede vriendjes is met de grote techbedrijven en providers daar.

En ten derde omdat de helft van de gebruikers/providers CDMA-gebaseerde technieken gebruiken ipv GSM/UMTS en Qualcomm daar verreweg de beste ondersteuning voor heeft. En dit heeft weer wisselwerking met patenten, daar voor CDMA het patentenportefolio van de concurentie niet altijd dik genoeg is.
Die S7 edge ziet er toch op papier wel mooi uit met die grotere batterij en een micro SD slot. Maar €799 is een hoop geld in een tijd waarin kwalitatieve smartphones voor een lage prijs er met de dag bijkomen
Ja, maar de praktijk leert dat het toch steeds weer Net Niet phones zijn ...
Hardware issues, gedoe met aanschaf (invites bij Oneplus), net geen top specs.
Dat is ook met Samsungs zo hoor.

Samsung verkoopt alleen veel en tonen zichzelf als een vanzelfsprekende keuze door hun marketing.

Als je een kwalitatief goede telefoon zoekt in software en hardware kan je beter kijken naar een Sony
Dat is gewoon een kwestie van smaak. Ik vind de software van Samsung niets, meer die van Sony ook niet. Qua software vind ik HTC heer en meester.
Kwaliteit is Samsung gewoon een prima merk met goede garantie. Sony is kwalitatief ook prima in orde, al hebben die vaak wel iets mindere prestaties.

Het hangt af van je wil en wat je smaak is, maar om te stellen dat Samsung geen kwalitatief goede telefoons maakt is onzin natuurlijk.
Geen top specs? Noem jij een Snapdragon 810, 14 megapixel camera, 4GB DDR4 RAM, en full HD scherm geen top specs?
Heb je de tests gezien het afgelopen jaar?
Juist ja, allemaal leuke specs maar de praktijk laat andere dingen zien.
TOP wilt zeggen dat het leider is op dat gebied en dat is de Oneplus alleen op het punt Value for Money.

Scherm was prima hoor maar zeker geen top. SOC net zo.
Geheugen van 4GB was best veel idd maar merkte je niks van in benchmarks.
Camera blonk ook niet uit.

Kortom, niks mis mee maar niet praten over topspecs want dat kon men niet waarmaken.
Ik vind het vooral jammer dat de Exynos variant naar NL lijkt te komen. Ik heb op al m'n Galaxy's custom roms gedraaid, en de omarming vanuit de community is bij de Qualcomm socs beter.

Ik ga dat eerst maar eens aankijken. Voorlopig is mijn S5 met Cyanogenmod 13 helemaal prima.
Precies dat is ook mijn mening
Jammer van die keuze om niet Qualcomm SoC te krijgen hier in de Benelux...
Precies dat is ook mijn mening
Jammer van die keuze om niet Qualcomm SoC te krijgen hier in de Benelux...
Precies dat is ook mijn mening
Jammer van die keuze om niet Qualcomm SoC te krijgen hier in de Benelux...
Precies dat is ook mijn mening
Jammer van die keuze om niet Qualcomm SoC te krijgen hier in de Benelux...
De exynos maakt dan wel weer brandhout van de Qualcomm....
Dat klopt inderdaad ben ik met u eens...
Maar ik wil graag performance inleveren hoor als ik custom ROM kan draaien op die manier...
Not to be...
Paar maandjes wachten en je kunt hem voor <500 kopen.
Binnen een paar maanden is de prijs richting een 500 euro gezakt. Altijd wachten is dus het advies. Ieder jaar hetzelfde. Voor de rest keurige specs. Alle minpunten van de Galaxy S6 lijken opgelost. (waterdicht, grotere accu)

[Reactie gewijzigd door alwaysleft op 11 februari 2016 19:21]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee